یادداشت


چگونه در منزل، مفید و مؤثر ورزش کنیم؟

12:031399/2/23

ویروس کرونا در تمرینات ورزشی شما وقفه ایجاد کرده است و هر روز نگران چاق شدن خود هستید؟ اگر تاکنون نتوانسته اید به طور مؤثری در خانه ورزش کنید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد که دوباره تمرینات خود را از سر بگیرید. اگر به دلیل بسته بودن باشگاه های ورزشی و ورزش نکردن احساس ناخوشایندی دارید، توصیه می کنیم این مطلب را حتماً مطالعه کنید.





فاطمه عرب زاده - آیا ویروس کرونا در تمرینات ورزشی شما وقفه ایجاد کرده است و هر روز نگران چاق شدن خود هستید؟ اگر تاکنون نتوانسته اید به طور مؤثری در خانه ورزش کنید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد که دوباره تمرینات خود را از سر بگیرید. اگر به دلیل بسته بودن باشگاه های ورزشی و ورزش نکردن احساس ناخوشایندی دارید، توصیه می کنیم این مطلب را حتماً مطالعه کنید.

ویروس همه گیر کرونا به احتمال زیاد در روال زندگی  و تمرینات ورزشی شما نیز تأثیر گذاشته است. می توانید با توجه به فضای منزل خود از مربی خود بخواهید تا ورزش های مناسبی به شما معرفی کند.

1.    این فرصت را بهانه ای برای شروع ورزش در منزل بدانید
به جای فکر کردن در مورد این که بسیاری از وسیله های ورزشی را در منزل ندارید، ورزش ها را با ابزارهای جدید و جایگزین امتحان کنید. به این فکر کنید که چگونه می توانید از این زمان به صورت مثبت استفاده کنید. ورزش علاوه  بر تناسب اندام، موجب کاهش اضطراب می شود.

2.    به خودتان اهمیت بدهید و ورزش را جدی بگیرید
حتی اگر دورکار هستید یا فرزندانی دارید که نیازمند رسیدگی هستند، باید برای خود وقت بگذارید. اگر برای تهیه شام و بازی با بچه های خود برنامه ریزی دارید، به همان اندازه مهم است که برای تمرینات خود نیز برنامه ریزی کرده و انجام آن ها را جدی بگیرید.

3.    به تنهایی با دیگران ورزش کنید
اگر قبلا در یک گروه ورزشی فعال بودید، ممکن است که هنگام ورزش انفرادی احساس بی انگیزگی و بی تحرکی کنید. انجام ورزش انفرادی در خانه در ابتدا دشوار خواهد بود اما به نیمه پر لیوان نگاه کنید، شما فرصتی برای ایجاد مهارت دارید که به تنهایی نیز بتوانید به صورت کارآمد ورزش کنید.
با این وجود اگر به ورزش گروهی وابستگی زیادی دارید، می‌توانید از طریق کلاس های مجازی از طریق برخی از مربیان مورد علاقه خود و تمرین های آنلاین که اکنون بیش از هر زمان دیگری در دسترس هستند، آن ها را انجام دهید.

4.    اطمینان داشته باشید که برای ورزش در خانه به تجهیزات خاصی نیاز ندارید
فقط با تغییر زمان، سرعت و نیروی کششی می توانید بدون اضافه کردن تجهیزات، در تمرین خود تنوع ایجاد کنید.

5.    تمرینات ورزشی خود را متناسب با میزان فضایی که دارید انتخاب کنید
اگر در آپارتمان زندگی می کنید و تنها یک اتاق کوچک برای ورزش کردن دارید، دلسرد نشوید. شما برای ورزش مفید به هیچ وجه به فضای زیادی نیاز ندارید. اگر نگران ایجاد سر و صدا و مزاحمت برای همسایگان طبقه پایین هستید، پیشنهاد می شود تمرینات پلیومتریک را جایگزین تمرینات با وزن کم کنید.

6.    اگر قرار است به خارج از خانه بروید، وقت خود را عاقلانه سپری کنید
اگرچه مقررات فعلی درباره فعالیت در خارج از منزل در شهرها و کشورهای مختلف متفاوت است اما ممکن است که بخواهید از خانه خارج شوید و هوای تازه استشمام کنید. اما به جای رفتن به مکان های دورتر، می توانید کتری چای و حصیر خود را در حیاط خانه پهن کنید و ویتامین دی نیز جذب کنید.

 

نسخه قابل چاپ